SRT Yayın Akışı - 14.11.2018
Son Dakika

‘ULAŞIM HAKKI ENGELLENDİ’5 Kasım 2018 - 10:30, Pazartesi

İstanbul Haydarpaşa Garı’nın tekrar açılacağının gündeme gelmesiyle birlikte gözler Adapazarı Garı’na çevrildi. Vatandaşlar, en ucuz ulaşım aracı olan trenin şehir merkezine gelmesi gerektiğini belirterek” “Sistem hazır şuan neden kullanılmıyor. Bura

100 YILLIK HİZMET

Adapazarı kent merkezinde yaklaşık 100 yıldır hizmet veren ve Sakarya’da günde 4 çift olarak çalışan Ada Ekspresi,  6 yıl önce  garın kapatılmasıyla 20 Ağustos 2017 tarihinden itibaren Adapazarı Tren Garı yerine kentin 4 kilometre dışında bulunan 32 Evler Mahallesi’ndeki Mithatpaşa Tren İstasyonu’na taşındı.

EN UCUZ ARAÇ

Sokağın nabzını tutan stajer muhabirlerimiz Esma Nur Yıldırım ve Merve Arslan Sakaryalılara sordu: “ Garın tekrar açılmasını istiyor musunuz?   Vatandaşlar en uzuz ulaşım aracı olan trenin şehir merkezine gelmesi gerektiğini belirterek, Adapazarı’na gelebilmemiz için iki vasıtada otobüs değiştirmek zorunda kalıyoruz. Buda bizleri mağdur ediyor.”

ŞEHRİN SEMBOLÜ

Sistemin hazır olduğunu ifade eden vatandaşlar “Hazır yolu var garı var trenin gelmemesi bizleri olumsuz etkiliyor. Çünkü gar eskimeye yüz tutu ve orda sadece simgesel olarak beklemekte. Şehrin simgesi olan Adapazarı Garı’nın tekrar açılmasını istiyoruz.  En azından İstanbul’a günde bir defada olsa merkezden tren gitmeli.”dedi.

VATANDAŞI REZİL ETTİLER

Memduha Göçmen : Gar meydanda fakat tren buraya gelmiyor bu durum o kadar kötü ki resmen bizi rezil ettiler.  Çünkü çok zor Arifiye’de  iniyoruz Adapazarı’na gelebilmemiz için iki vasıtada otobüs değiştirmek zorunda kalıyoruz. Ücret olarak trenler uygun bu yüzden bence trenler meydandaki gara gelmeli. Tren gelmezse gar meydanını başka değerlendirilmeli.

HERKESİN YARARINA OLUR

Şenay Taşdemir : Arifiye’de iniyoruz ve Adapazarı’na gelmemiz için  20 dakika yol çekiyoruz donatımda inip oradan da yürümek zorunda kalıyoruz yada ikinci otobüse binmek zorunda kalıyoruz yani rezil rüsva oluyoruz halbuki garımız var ve meydan da kesinlikle buranın faaliyete geçmesini istiyoruz. Tren buraya gelirse herkesin yararına olur.

GAR FAALİYETE GEÇMELİ

Şükran SEVİMLİ : Tren buraya taşınmalı gar faaliyete geçmeli. Garı yıkıp restore etmek hiçbir işe yaramaz. En azından İstanbul’a giden trenleri buraya taşınmalı İstanbul’dan buraya gelen çok öğrenci var onlar yararlana bilir hem bütçe acısından hem de zaman acısından bizlere faydası olur.

TRENİN GELMEMESİ ÇOK KÖTÜ

Güler Kızgınkaya : Trenin buraya gelmemesi kötü. Hazır yolu var garı var trenin gelmemesi bizleri olumsuz etkiliyor. Treni eskisi gibi buraya taşısınlar. Restore edilmesin eskisi gibi olsun her şey. Eskiden üniversite için çok kullanırdım fakat şuan Arifiye’ye gidip orda ki istasyondan biniyoruz ve buda bizim hem vaktimizi hem de yolumuzu uzatıyor.

ULAŞIMI UYGUN

Songül Turgan : Tren diğer ulaşım araçlarına göre çok uygun, hızlı ve rahat fakat tren garı şehrimizin en merkezi konumunda ama tren yok. Bu  biz vatandaşlar için dezavantaj bir durum garın faaliyet görmesini çok isterim.  Çünkü gar eskimeye yüz tutu ve orda sadece simgesel olarak beklemekte. Faaliyete geçmeli.

GAR HALKA KAZANDIRILMALI

Hatice TOPLAR : Buraya Tren kesinlikle gelmeli. Tren diğer ulaşım araçlarına kıyasla daha uygun, hızlı ve daha rahat. Fakat tren garının olup trenin buraya gelmemesi çok saçma. Kesinlikle buradan da tren geçirmeliler burasını değerlendirip halka kazandırmalılar. Gar  Sakarya’nın bir sembolü bu sembol yok olmamalı.

TRENİN GEÇMEMESİ DEZAVANTAJ

Gamze Aysima Pulat :  Trenin buradan geçmemesi bizlere büyük bir dezavantaj. Öğrenciyim ve buradan Arifiye’ye gitmek için biz kimi zaman iki otobüs değiştirmek zorunda kalıyoruz. Ve bu bizim için hem maddiyattan hem de zamanımızdan çalıyor. Tren buraya meydana taşınsa kesinlikle herkesin yararına olur.

TRENİN GELMESİNİ ÇOK İSTERİZ

Esra Turgan : Trenin meydana gelmesini tabî ki isteriz. Maddi olarak tren uygun. Otobüsler hep sıkışık ve paramızı verdiğimiz halde oturamıyoruz. Tren daha avantajlı. Trenlerin hepsi gelmese bile İstanbul için trenler gelmeli gar meydanı eskimeye yüz tutu bu alanı halkın yararına çevirmeliler.

GAR VAR TREN YOK

Betül Şen: şehirler arası yolculukta tren kullanan biriyim. Merkezde gar var ama tren yok bu korkunç bir şey. Tren, merkezi güçlendirip daha aktifleştirecek bir durum. Maddi olarak daha uygun. Gar yenilenmeli ve aktif hale getirilmeli. İstanbul’a merkezden tren gitmeli. Ben bu şehri dolmuşçuların ve kefecilerin yönettiğini düşünüyorum bu sebeple tren merkezde değil.

TREN UYGUN OLMUYOR

Berivan DOĞAN: Trene binmek için ayrı bir dolmuş parası vermemiz gerekiyor ve o zaman tren daha uygun olmuyor bize göre. İstanbul’a gidemiyoruz bence trenle çünkü Pendik’te inip tekrar gideceğiniz yer ulaşmak daha yorucu bu sebeple otobüsleri tercih ediyoruz. Ama tren merkezden kalksa ve Haydarpaşa’ya gitse harika olur.

GÖREVLİLER GEREĞİNİ YAPMIYOR

İsmail Talha Yavuz: Tren diğer alternatiflerine göre ucuz. Merkezde gar olup trenin gelmemesi çok saçma boşuna yer kaplıyor böyle olunca. Trenin merkezden kalkması fiyatı da düşürür ulaşımı da kolaylaştırır. Tren merkeze gelmiyorsa görevliler gereğini yapmadığı içindir. Gar kullanılmıyorsa boş durmasına gerekte yok. Farklı bir merkeze dönüştürülebilir.

BÜTÜN SİSTEM VAR TREN YOK

Tülay Çakmak : Trenin ilçelerden kalkması berbat bir şey. Treni iş açısından sürekli kullanmıyoruz ama hayatımız da tren olmalı, çocuklarımız trenle yolculuk yapmalı ve bunu bilmeli. Gar meydanı, gar meydanı olarak kalmalı ve tren merkeze gelmeli. Zaten bütün sistem var neden gelmiyor bilmiyorum. Eskiye dair ne varsa yok ettiler.

TREN HEM KEYİFLİ HEM EKONOMİK

Esra Özkan : Tren ucuz diye kullanılıyor ama indikten sonra dolmuş kullanmak zorunda kalıyoruz. Burada birçok öğrenci var tren kullanımı yaygınlaşmalı. Bence tren yolculuğu hem keyifli hem de ekonomik bir şey. Tren merkeze gelmiyorsa siyasi bir rant ya da ticari bir kaygıdan dolayıdır bence. Tren merkeze gelsin ve gar trene hizmet etsin.

TREN UCUZ DEĞİL

Mertcan AYAZ: Tren kullanmak ucuz değil. Çünkü tren kullansan bile merkeze gelmek için ya da trene gitmek için dolmuş parası veriyoruz. Bu eziyeti çekeceğimize aynı parayla direk otobüsle ve daha kısa sürede gidebiliyoruz. Burada gar ve raylar vs. sembolik tamamen neden kullanılmıyor anlamıyorum.

Bu haber toplam 198 defa okundu.
YASAL UYARI:Haber portalımız 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na uygun olarak yayınlanmaktadır Yayınlanan fotoğrafların yeniden yayımı ve herhangi bir ortamda basılması, önceden yazılı izin gerektirir. Portalımızda yayınlanan haberler ise, kaynak gösterilmek ve portalımızın ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.